Diensten >

Contentstrategie

Uw content heeft structuur nodig. Een uitgekiende strategie helder uitgewerkt in stappen. Dat doen we.

Vraag een offerte

Contentmarketing vraagt om contentstrategie

Een contentstrategie is een doordacht stappenplan. Hier legt u uw strategische keuzes rond de content die u wilt creëren in vast. Het zijn de weldoordachte stappen om via content uw doelgroep te bereiken via de meest aangewezen kanalen. Maar ook voor uzelf heeft een succesvolle contentstrategie heel wat voordelen. Wanneer u alles mooi op papier zet, krijgt u overzicht. En inzicht. Zelfs controle. Want nu alles op papier staat, kunt u na verloop van tijd de realiteit toetsen aan uw strategie. Laat uw uitgewerkte contentstrategie dus geen stof vergaren in een of andere lade! Ga ermee aan de slag. Elke keer opnieuw.

Een contentstrategie geeft u houvast

Met een contentstrategie creëert u helderheid. Wat ermee zonneklaar wordt?

  • Wie de content creëert.
  • Wie de content publiceert.
  • Welke media en communicatiekanalen u voor welke content inzet.
  • Wat de doelen zijn die u wilt bereiken.
  • Hoe u de resultaten gaat meten.

Het gaat dus om een duidelijke onderbouwing van elk stukje content dat u wilt creëren. Een hele klus? Misschien wel. Maar daar plukt u de vruchten van. Het geeft u de houvast die u kunt gebruiken om van uw contentmarketing een succes te maken. Een neergeschreven contentstrategie is ook makkelijk deelbaar met collega's. Zo is iedereen op de hoogte van die uitgekiende strategie waar u zo op hebt gebroed (of laten broeden).

Hoe een contentstrategie opstellen?

Een goede vraag. Het komt erop neer om uw doelen scherp te stellen. En uw doelgroep door en door te kennen. Al van persona's gehoord? Het is een uitstekende methode om uw doelgroep(en) te stereotyperen en definiëren. Met die kennis weet u hoe u uw boodschappen kunt inpakken via steengoede (SEO) copywriting. Hoe vervolgens versturen? Dat hangt van het meest aangewezen kanalen af. Eens u die hebt bepaald, kunt u uw content lanceren. Hopelijk met het vooropgestelde succes. Gelukkig kunt u dat zelf gaan meten dankzij de doelstellingen die u voorop stelde. Weet u toch niet goed waar beginnen? Wij helpen u op weg én onderweg.

Vraag een offerte

Losse opdracht

  • Snelle oplevering.
  • Tot in de komma’s en puntjes uitgevoerd.
  • Veel tevreden klanten gingen u voor.
Ontdek het gemak

Terugkerende opdracht

  • Met stip ingepland en uitgevoerd.
  • Telkens weer straffe content.
  • Helemaal herkenbaar voor uw klanten.
Kies voor continuïteit

In-house opdracht

  • Efficiënt werken want ter plaatse aanwezig.
  • Gerustheid over gewenste beschikbaarheid.
  • Schrijfstijl doordrongen van uw DNA.
Ga voor zekerheid