Waarom je (ook) aan SEA moet doen

SEA (Search Engine Advertising) of zoekmachinemarketing is een essentieel onderdeel van uw digitale marketingmix. We leggen u graag uit waarom.

25nov

Waarom je (ook) aan SEA moet doen

Naast SEO bestaat er ook zoiets als SEA. In het Nederlands: zoekmachinemarketing. SEA, of Search Engine Advertising, omvat gesponsorde zoekresultaten. Ook zoekmachines halen hun inkomsten namelijk uit advertenties, net als kranten of televisiezenders.

Relevante advertenties

U kan als bedrijf niet zomaar advertentieruimte kopen op pakweg Google. Zoekmachines hebben eerst en vooral gebruikers nodig die tevreden zijn van hun service. Google doet dat door relevante resultaten te bieden als iemand iets zoekt.

Met SEA verschijnt uw advertentie bovenaan de zoekopdrachten. Uit onderzoek blijkt dat heel wat mensen niet klikken op paid ads, maar zo’n 25 procent van de gebruikers doet dat wél. Als die dan allemaal naar uw pagina surfen, om daar dan de informatie te vinden over waar ze naar op zoek waren... Klinkt als muziek in de oren, toch?

Alles is meetbaar

Wie aan SEA doet, koopt advertentieruimte die gelinkt is aan een zoekopdracht. Een voorbeeld: een student die in het voorjaar naar “communicatie studeren leuven” zocht, zag bovenaan een advertentie van hogeschool Thomas More… in Mechelen. Zo’n advertentie is zeer van toepassing op de gebruiker.

U voelt het al komen: als uw reclame op een extreem relevant moment verschijnt, zal die niet goedkoop zijn. Toch is het ultieme voordeel van online adverteren de return. Je kan namelijk meten hoe vaak uw advertentie wordt aangeklikt en of ze ook tot conversie leidt. Dat voordeel heeft u niet met traditionele advertenties in bijvoorbeeld kranten.

Essentieel onderdeel van marketingmix

Wie uw boodschap leest, dankzij welk zoekwoorden ze bij u belanden… U kan het allemaal tracken, waardoor zoekmachinemarketing een essentieel onderdeel van uw marketingmix dient te zijn.

Waar een goede zoekmachine-advertentie dan aan moet voldoen? Wel, bovenal moet het duidelijk zijn waar uw pagina om gaat en wat u de gebruiker te bieden hebt. De link moet leiden naar een webpagina die liefst ook tot conversie leidt.

Wij kunnen uw advertenties maken, verbeteren en optimaliseren. Interesse? Vul ons contactformulier in en wij doen de rest. U kan ook mailen naar tom@sensato.be of bellen op 016 90 37 63!